Darmowy Kurs CSS

UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                        UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                        UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                        UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                  

WYNIKI ANKIETY: Czy przeszkadza mi hałas w szkole?

Powiększ

WYNIKI ANKIETY:  Czy przeszkadza mi hałas w szkole?

Ankieta była anonimowa i zawierała 8 pytań (5 zamkniętych i 3 otwarte).  Jej celem było poznanie opinii uczniów na temat hałasu w naszej szkole. Ankietę przeprowadzili wychowawcy klas: p. Edyta Sochanowska, p. Maria Wiech   i p. Katarzyna Gadawska.

W badaniu wzięli udział uczniowie z klas: 4a (25 osób), 5c (22 osoby) i 6b (28 osób). Razem przebadano- 75 uczniów.

 

ZESTAWIENIE ODPOWIEDZI

1. Czy uważasz, że w naszej szkole jest za głośno?

a) tak: 54 (72%)

b) nie: 11 (15%)

c) nie wiem/nie mam zdania: 10 (13%)

Zdecydowana większość uczniów uważa, że w szkole jest za głośno.

 

2. Które miejsca w szkole uważasz za najbardziej hałaśliwe:

- korytarz: 46 (61%)

- korytarz na parterze: 24 (32%) 

- odpowiedzi: sklepik, stołówka szkolna, świetlica i szatnia uzyskały po 4 głosy (po 5%)

- gimnazjum: 2 (3%)

- lekcja wychowania fizycznego: 1 (1%)

Miejsca najbardziej hałaśliwe to korytarze szkolne. 

 

3. Których miejsc unikasz ze względu na hałas?

- korytarz na parterze: 25 (33%)

 - korytarz: 12 (16%)

- nie unikam żadnych: 6 (8%),

- świetlica szkolna: 3 (4%),

- łazienka: 2 (3%),

- żadnych: 2 (3%),

- odpowiedzi: sala lekcyjna, stołówka, plac zabaw i miejsca, gdzie jest dużo dzieci uzyskały po 1 głosie (po 1%). 

Ze względu na hałas uczniowie unikają przede wszystkim korytarzy szkolnych.

 

4. Czy często odczuwasz w szkole następujące objawy? (podkreśl właściwe)

a) trudności z koncentracją na lekcji (skupieniem się): 36 (48%)

b) ból głowy: 40 (53%)

c) ból w uszach (lub „dzwonienie w uszach”): 14 (19%)

d) podenerwowanie: 19 (25%)

e) zmęczenie: 50 (67%)

Najczęstsze objawy wywołane przez hałas to: zmęczenie, bóle głowy oraz trudności z koncentracją na lekcji.

 

5. Aby porozumieć się z kolegą/koleżanką na przerwie:

a) mówisz głośno i wyraźnie:14 (19%)

b) krzyczysz, aby mógł/mogła Cię usłyszeć: 3 (4%)

c) rozmawiasz normalnym tonem: 62 (83%)

Prawie wszyscy uczniowie uznali, że na przerwach rozmawiają normalnym tonem.

 

6. Jak reagujesz gdy kilka osób na lekcji rozmawia, a ty pracujesz nad zadaniem:

a) jestem tak skupiony/skupiona, że zwykle nie słyszę, co się dzieje koło mnie:17 (23%),

b) nie mogę się zupełnie skoncentrować i robię błędy: 46 (61%),

c) nasłuchuję o czym mówią i przerywam zadanie: 8 (11%),

d) dołączam do rozmowy: 8 (11%).

Prowadzenie rozmów na lekcjach powoduje to, że pozostali uczniowie nie mogą się skoncentrować i robią błędy.

 

7. W czasie wolnym po szkole najchętniej:

a) zamykasz się w domu, z dala od hałasu ulicznego: 25 (33%)

b) włączasz głośną muzykę, aby się zrelaksować: 4 (5%)

c) wskakujesz na rower i jedziesz do parku/lasu: 28 (37%)

d) siadasz przed ulubioną grą komputerową z słuchawkami na uszach: 17 (23%)

e) inne:

 - „Uczę się, a później wychodzę na świeże powietrze.”
 „Uczę się i odrabiam lekcje.”
- „Wychodzę na świeże powietrze i gram w piłkę nożną.”
 - „Rysuję w swoim pokoju lub odrabiam lekcje.”
- „Bawię się na podwórku.”
- „Bawię się z psem.”
- „Odrabiam lekcje, jem obiad.”
- „Oglądam telewizję.”
- „Zajmuję się hałaśliwą siostrą.”
- „Idę odrabiać lekcje, idę się przespać.”
- „Włączam film, filmik, kreskówkę i się relaksuję.”
- „Kładę się i odpoczywam w ciszy, biorę tabletki na ból głowy.”
- „Zabawa na dworze.”
-„Spacer do parku, lasu, spotkanie ze znajomymi.”
 -„ Włączam komputer i przeglądam strony internetowe lub włączam cichą muzykę.”

W czasie wolnym po zajęciach w szkole uczniowie raczej szukają ciszy w swoim otoczeniu: wybierają jazdę na rowerze na przykład do lasu lub pobyt w domu z dala od hałasu ulicznego.

Niestety, jest również dość liczna grupa, która wybrała gry komputerowe ze słuchawkami na uszach.

 

8. Mój pomysł na ciekawą przerwę:

- „Wszyscy są cicho.”
- „Gra w tzw. kwadranta.”
- „Gra w chowanego razem z całym korytarzem. Będzie wtedy cicho, a pięć osób będzie szukało -
-  „Żeby było cicho, żeby rozmawiali normalnie.”
- „Wyjść na boisko.”
- „Możemy iść do świetlicy  w czasie przerwy obiadowej i porobić coś ciekawego.”
- „Grzecznie siedzę i rozmawiam lub gram na telefonie.”
- „Różne zabawy, np. guma.”
- „Uczniowie powinni spacerować po korytarzu lub grać w gry sportowe i rozmawiać normalnym tonem.”
- „Chciałabym, żeby na przerwie było cicho.”
- „Ciche rozmowy w całej szkole.”
- „Powinno się mówić w normalnym tonie (cichym). Na przerwie, jeśli ktoś lubi różne przedmioty można robić zadania dodatkowe.”
- „Siąść pod salą i poczytać książkę lub pograć w jakąś grę.”
- „Wyjść z sali, zjeść kanapkę i cicho porozmawiać z kolegą/koleżanką.”
- „Powtarzać sobie materiały.”
- „Rozśpiewana przerwa, tańczenie, muzyka.”
- „Odpoczynek w ciszy,  spokoju.”
- „Rozmowy.”
- „Granie w coś.”
- „Żarty z innymi.”
- „Muzyka w czasie przerw (nie głośno).”
- „Wyjście na dwór w czasie przerwy obiadowej- wymyślilibyśmy ciche  i ciekawe zabawy.” - „Zrobić przerwę, na której za ciszę dostaje się naklejki, a jak ma się wszystkie ze wszystkich przedmiotów, to podnosi się ocenę o jeden stopień.”
- „Wspólne zabawy.”
- „Wspólne śpiewanie piosenek, opowiadanie historii.”
- „Uczenie się.”
- „Zwołać wszystkich do różnych zabaw.”

Szkoła Podstawowa im. J. Kochanowskiego w Piekoszowieul. Częstochowska 110, 26-065 Piekoszów,
tel.: (41) 306 10 28, e-mail: zpopiekoszow@poczta.onet.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone.