Darmowy Kurs CSS

UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                        UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                        UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                        UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                  

Próbny sprawdzian szóstoklasistów za nami

Powiększ

3 grudnia w naszej szkole odbył się pierwszy próbny sprawdzian szóstoklasistów. Jego celem było zaznajomienie uczniów z formułą sprawdzianu  i sprawdzeniem stopnia przygotowania do niego.

 Oto wnioski do dalszej pracy:

Język polski

  • powtórzenie wiadomości o zdaniu pojedynczym i złożonym,
  • ćwiczenie analizy i interpretacji różnych tekstów kultury (obrazów, rysunków, plakatów itp.) oraz prawidłowego wnioskowania,
  • wskazywanie roli środków stylistycznych w tekście,
  • powtórzenie o budowie wiersza,
  • zwrócenie uwagi uczniów i nauczycieli  na dokładne zaznaczanie  odpowiedzi (zamalowywanie kwadratów) w pytaniach zamkniętych,
  •  niepozostawianie pytań bez odpowiedzi, ale i niezaznaczanie dwóch, kiedy tylko jedna jest wymagana,
  •  w wypowiedziach samodzielnie formułowanych: dbałość o czytelne, wyraźne pismo, zachowanie właściwych odstępów międzywyrazowych,
  • w dłuższej wypowiedzi: nadanie tytułu pracy, zachowanie trójdzielności tekstu i wyraźne zaznaczenie akapitów, budowanie krótszych zdań, eliminowanie powtórzeń wyrazowych, stawianie przecinków we właściwych miejscach, niepopełnianie błędów fonetycznych – polegających na różnicach między mową a pismem (głównie dotyczą  form czasowników w czasie przeszłym, np. „kopnął”, „wziął” itp.), przenoszenie przyimków i spójników z końca wersu do następnej linii, budowanie wypowiedzi zgodnie z podaną w poleceniu formą i tematem pracy (np. w opowiadaniu nie streszczamy, tylko opowiadamy wydarzenia, dozując napięcie dramatyczne)
  • zwracanie uwagi na każdej lekcji na poprawność ortograficzną  i interpunkcyjną zapisywanych tekstów.

Matematyka

  • ćwiczyć wykonywanie działań na liczbach całkowitych, ułamkach zwykłych i dziesiętnych,
  • utrwalić obliczanie kwadratu i sześcianu liczb,
  • utrwalać obliczanie wartości prostych wyrażeń arytmetycznych, stosując reguły dotyczące kolejności wykonywania działań,
  • utrwalać opisywanie części całości za pomocą ułamka,
  • ćwiczyć obliczanie pól figur płaskich,
  • utrwalać własności wielokątów,
  • w dalszym ciągu zwracać uwagę na konieczność wykonywania obliczeń w większości zadań zamkniętych,
  • rozwiązywać zadania, w których uczeń prowadzi proste rozumowanie składające się z niewielkiej liczby kroków, ustala kolejność czynności (w tym obliczeń) prowadzących do rozwiązania problemu, potrafi wyciągnąć wnioski z kilku informacji podanych w różnej postaci,
  • ćwiczyć stosowanie w rozwiązywaniu zadań, wygodnych dla ucznia sposobów ułatwiających obliczenia; dzielenie rozwiązania zadania na etapy, stosując własne, poprawne, wygodne dla siebie strategie rozwiązania, do rozwiązywania zadań osadzonych w kontekście praktycznym; stosowanie poznanej wiedzy z zakresu arytmetyki, oraz nabytych umiejętności rachunkowych, a także własnych poprawnych metod.

Ponadto należy zwrócić uwagę na racjonalne dysponowanie czasem przeznaczonym na rozwiązywanie zadań z j. polskiego i matematyki. Rozwiązywanie wymagających skupienia zadań otwartych z matematyki na końcu powoduje, że wykonywane są pospiesznie, bez należytego skupienia.

Szkoła Podstawowa im. J. Kochanowskiego w Piekoszowieul. Częstochowska 110, 26-065 Piekoszów,
tel.: (41) 306 10 28, e-mail: zpopiekoszow@poczta.onet.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone.