Darmowy Kurs CSS

UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                        UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                        UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                        UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                  

Informacje na temat realizacji projektu Erasmus Plus KA 229 pt. „Active Learning Academy”.

Powiększ

Informacje na temat realizacji projektu Erasmus Plus KA 229 pt. „Active Learning Academy”.

Projekt jest realizowany zgodnie z planem od listopada 2020 roku.

Pierwsze trzy miesiące poświęciliśmy na budowanie grup projektu w szkołach partnerskich, wdrożenie uczestników do  projektu eTwinning i uczenie się współpracy online. Odbyły się telekonferencje dla nauczycieli oraz warsztaty etwinning. Wiosną 2021 okazało się, że pierwsze warsztaty międzynarodowe  w Polsce, ze względu na pandemię covid, musimy przeprowadzić wirtualnie. Zaangażowaliśmy w nie ponad 30 uczniów szkoły w Piekoszowie, którzy współpracowali z powodzeniem z młodzieżą z Włoch, Hiszpanii, Cypru i Grecji.

Spotkanie poświęcone narzędziom WEB 2.0 i eTwinningowi, przebiegało następująco:

DZIEŃ 1

Poniedziałek 10 maja

15.00 -16.30 Pierwsze spotkanie online – warsztaty na Google Meet.

Plan spotkania:

- Powitanie uczniów i nauczycieli

- Wizyta w szkole goszczącej - prezentacja o szkole, mieście i regionie.

- nauka języka polskiego - ćwiczenie wordwall

16.45 - 17.45

- Uczniowie zalogowali się do eTwinningu, pisali na forum (pozdrowienia w krajach partnerskich języki), czat z nowymi kolegami.

DZIEŃ 2

Wtorek 11 maja

15.00 -16.30 Drugie warsztaty online - spotkanie na Google Meet

Plan spotkania:

- Prezentacja o Polsce autorstwa polskich uczniów

- krótki wywiad z polskimi studentami (z Hiszpanii)

Pytania:

1. Czy w Polsce są jakieś ważne uroczystości lub festiwale? Który jest twój ulubiony?

2. Kto jest najbardziej znanym Polakiem i dlaczego?

- quizy dla wszystkich uczestników o Polsce - Quizlet, Quizziz

- nauka jak przesyłać materiały, konfigurować i zarządzać stronami eTwinning.

16.45 - 18.00

- Ćwiczenie zespołowe - przesyłanie do Twinspace materiałów dotyczących szkoły, kraju, regionu. 

DZIEŃ 3

Środa 12 maja Trzecie warsztaty online - spotkanie na Google Meet.

15.00 - 16.00

Plan spotkania:

- tutorial jak założyć bloga (Blogger). Przykłady blogów.

16.15-17.45

- Ćwiczenie zespołowe - uczniowie pracowali w grupach, współpracowali przy tworzeniu bloga o swojej szkole, kraju, regionie: dodawali teksty i zdjęcia.

DZIEŃ 4

Czwartek 13 maja

15.00 - 16.30 Czwarte warsztaty online

Plan spotkania:

- tutorial jak stworzyć prezentację w Canva

- warsztaty cyfrowe: wspólne projektowanie prezentacji na https://www.canva.com/

Temat: Kraje partnerskie - znane obiekty, duże miasta, krajobrazy, pory roku/pogoda, tradycje, sławni ludzie

16.45 -18.00

- Flipped classroom. Uczniowie przeprowadzili własne badania i odkrywali narzędzia cyfrowe. Przygotowali jedną pracę z wybranym, ulubionym narzędziem (w małych grupach lub indywidualnie):

- tworzenie gier typu wordwall https://wordwall.net/

- puzzle www.jigsawplanet.com/ (pozdrowienia w językach partnerów, stolice krajów partnerskich, zdjęcia znanych miejsc itp.),

- popple o Polsce www.poplet.com

DZIEŃ 5

piątek 14 maja

15:30 - 16.30 Piąte warsztaty online

- Prezentacja pracy zespołowej w serwisach Canva i Blogger

16.45 - 18.00

- warsztaty cyfrowe na eTwinning

- logowanie do twinspace

- zamieszczanie linków do prac na tablicy, prac popple, układanek i gier słownych w otwartej twinspace

- granie w gry przygotowane przez partnerów, komentowanie i wysyłanie wiadomości w twinspace czat i forum o wykonanej pracy

- Uczniowie wysłali zdjęcia na twispace.

- evaluacja na forum twinspace.

Warsztaty z nowych technologii, jak również warsztaty eTwinning przeprowadziła zgodnie z planem, Iwona Zalewska - Lech, koordynator z Polski,

Mimo, że zrealizowane online, merytorycznie, jak i pod względem kulturowym było to dla wszystkich ciekawe i satysfakcjonujące spotkanie.

Po jego zakończeniu partnerzy współpracowali w grupie mailowej i na eTwinning.

Koordynator z Polski założyła blog informacyjny w języku polskim, projekt eTwinning, grupę mailową. Instruowała i wspierała kolejne dołączające osoby. W pełni zaplanowała i przygotowała merytorycznie i technicznie spotkanie C1.

W szkole powstała tablica i gazetka projektu, informacje o projekcie opublikowano na www szkoły oraz w lokalnej prasie.

Koordynator z Polski wraz z partnerami opracował plan działań online. Odbyła się wspólna telekonferencja. Obecnie partnerzy powiększają liczbę członków twinspace.

Wszyscy partnerzy przygotowują się do podróży i udziału w C2 w Grecji.

Uczniowie byli zaangażowani w planowanie i kontrolowanie procesu uczenia się; robili zdjęcia i filmiki podczas swojej swojej pracy, które zostały zaprezentowane w filmie i na wspólnej tablicy twinspace. Polscy uczniowie przygotowali szczegółową prezentację o sobie, polskiej szkole, regionie, miejscowości i obyczajach.

Każdy uczestnik współpracował w projekcie TWINSPACE.

Uczniowie nauczyli się korzystać z Bloggera, Canva, Popplet, Jigsawplanet, Quizlet, Quizziz i Wordwall. Duża liczba uczniów szkół partnerskich spotykała się i pracowała online.

 

Szkoła Podstawowa im. J. Kochanowskiego w Piekoszowieul. Częstochowska 110, 26-065 Piekoszów,
tel.: (41) 306 10 28, e-mail: zpopiekoszow@poczta.onet.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone.