Darmowy Kurs CSS

UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                        UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                        UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                        UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                  

Zachęcamy i z góry dziękujemy za okazane wsparcie.

Powiększ

Na skróty

Zobacz galerię

Kochani!

Drodzy Uczniowie, Rodzice, Nauczyciele,
Pracownicy i Przyjaciele Szkoły Podstawowej  w Piekoszowie!

 

            Zwracamy się do  naszej całej społeczności szkolnej z serdeczną prośbą  oddania głosu na wiersz Huberta Podkowy – Górskiego. Szóstoklasista napisał interesujący wiersz,  zainspirowany matematyką,   i pokażmy mu, że może na nas liczyć.  Jak to zrobić?
            Publiczność złożona z osób zarejestrowanych na stronie internetowej
https://signum.pb.edu.pl/ może wziąć udział w głosowaniu - Konkurs "Z matematyką do rymu".

Serdecznie prosimy - zarejestrujcie się i zagłosujcie...To nie trwa wcale długo i  jest bardzo proste!

Zachęcamy i z góry dziękujemy za okazane wsparcie.

 

ACH, TE UŁAMKI

Matematyka, jakby nie patrzeć, może nie być łatwa,
Jednych pasjonuje, innym w głowach gmatwa,
Bryły, pola, całki, ułamki, pierwiastki
Pragnę choćby zdobyć wiedzy tej namiastki

I choć sen z oczu spędza mi ułamek,
Będę walczył dzielnie, bez łez i załamek,
Wszak tu trzeba pamiętać - nie jest to tak trudne,
Że ułamek to część całości - a to nie jest nudne.

Tu właśnie przychodzą z pomocą ułamki,
By je ogarnąć, weź ciasto okrągłe - da się je podzielić na równe kawałki.
Kroimy je na równych kawałeczków, hmm... sześć!
Jedna szósta placka - gdy kawałek zjesz.

Przy zapisywaniu ważna jest kreseczka
Piszemy ją równiutko - proste! jak z masłem bułeczka.
Bo ta kreska równa, inaczej ułamkowa
Jest jak znak dzielenia - to wiedza nie nowa

Cyfra na dole od kreski mianownik się nazywa,
Nie jest to żadna obraza ani inna ksywa,
Licznik to inaczej ta cyfra u góry
Nie myśl przyjacielu, że to jakieś bzdury.

Jest tu haczyk mały... no, trochę bardziej duży,
Jeśli chcesz je dodać, niech cię to nie znuży,
Musisz wciąż pamiętać - w pamięci to wyryć,
Znaleźć mianownik wspólny i się nie pomylić.

Jeśli miałbym szybko nauczyć cię tego,
Pomnóż dwa mianowniki szacowny kolego
To, co ci z obliczeń żmudnych twoich wyszło
Jest to wspólny mianownik - pamiętaj na przyszłość!

Teraz musisz przyznać, chłopcze i dziewczynko,
Ta z blond i ten z czarną zmierzwioną czuprynką,
Że ułamkowanie już cię straszyć nie będzie
Bo oleju w głowie mocno ci przybędzie.

Bo nie głupi powiedział, a inny powtórzył,
Że kto rozwiązuje zadania, w cyfrach się zadłużył,
Temu rozumu w głowie wciąż będzie przybywać,
A niemądre pomysły - łukiem szerokim omijać.

I jak już pokochasz liczby i cyferki,
Na nowe zadania smak będziesz miał wielki,
To już nie przestaniesz liczyć i rachować,
Będziesz wolał to niźli leniuchować.
I na sam już koniec zadam ci pytanie:
Cóż wolisz przyjacielu? Smartfon? Czy matematyczne zadanie?

 

                                                                                            Agnieszka Ginter-Wijas

Szkoła Podstawowa im. J. Kochanowskiego w Piekoszowieul. Częstochowska 110, 26-065 Piekoszów,
tel.: (41) 306 10 28, e-mail: zpopiekoszow@poczta.onet.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone.