Darmowy Kurs CSS

UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                        UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                        UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                        UWAGA ZMIANY W PŁATNOŚCIACH ZA ŻYWIENIE - SZCZEGÓŁY W ZAKŁADCE STOŁÓWKA/DEKLARACJE                  

O radości życia w poezji - nasz udział

Powiększ

Na skróty

Zobacz galerię

Na zajęciach języka polskiego – dzięki książkom – możemy przeżyć razem z bohaterami wiele ciekawych historii, poznać różne doświadczenia życiowe opisywanych postaci. Czytając utwory, zanurzamy się  w wykreowany przez artystę świat. 

            Są pośród nas tacy, którzy uwielbiają lekturę dłuższych utworów, powieści przygodowe  -
z zapartym tchem śledzą akcję, wydarzenia… A bywają i  osoby skupiające się w literaturze głównie  na emocjach oraz uczuciach.  I choć nasza Noblistka  - Wisława Szymborska  - wyznaje, że  tylko „niektórzy lubią poezję”, to wciąż istnieje grono osób zainteresowanych tym niezwykłym spotkaniem ze słowem.

            Tym bardziej cieszy fakt, że w naszej społeczności szkolnej są tacy uczniowie, którzy sięgają po tomiki z  wierszami.  Chętnie je kupują lub wypożyczają, czytają, recytują, próbują analizować i  - po swojemu – interpretować słowa autorów ulubionych utworów.

            Z myślą o takich młodych osobach Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach zorganizowała kolejną edycję Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego im. Wandy Łyczkowskiej, który adresowany został do wszystkich chętnych uczniów szkół podstawowych  – zarówno tych młodszych,  jak i starszych.

            W tym roku uczestnicy przygotowywali prezentację wybranego tekstu  - w formie nagrania wideo – pod hasłem „Obudź dzień poezją”.

Bardzo się cieszę, że ta propozycja spodobała się uczniom, których mam przyjemność uczyć.

           

            Do kolejnego  - powiatowego - etapu konkursu zostały zgłoszone nagrania uczennic naszej placówki:

 

Marii Myszury oraz Gabrieli Mularczyk.

 

            To  szóstoklasistki – koleżanki z jednej,  wyjątkowej  – VI „a” – klasy. Dziewczęta są bardzo aktywnymi, energicznymi  uczennicami. Poza zadaniami obowiązkowymi chętnie uczestniczą w inicjatywach dodatkowych. Obydwie mają artystyczne dusze. Samodzielnie tworzą teksty literackie, recytują, biorą udział w konkursach czytelniczych. Mają w sobie pasję czytania  i jeszcze  różne  inne zainteresowania, a przede  wszystkim deklarują,
że w życiu chcą pomagać innym.  Jestem z Was dumna!

            Przygotowana na konkurs,  prezentacja Marysi Myszury to próba interpretacji  tekstu „Pierwsze dni września” Ludwika Jerzego Kerna. Spokojna melodia głosu, wymowna...cisza między słowami  tekstu, uśmiech i dowcipna pointa – to bardzo ciekawa,
a zarazem  udana próba zmierzenia się ze słowem  znanego artysty – polskiego poety, satyryka  i dziennikarza, tworzącego pod pseudonimem … „Życzliwy”.

            Z kolei Gabrysia Mularczyk, zainspirowana walentynkowym świętem, przygotowała na tę okazję...konkursowe  nagranie wiersza pod tytułem „Miłość jak słońce” Adama Asnyka. Zrobiła to bardzo przekonująco. Tak trudno nastolatkom mówić o uczuciach, a Gabrysia odkryła przed nami, czym jest  miłość, która – mimo że czasami niesie „burze”,  ożywia nas
i uszczęśliwia.

            Wystąpienia dziewcząt dowodzą, że  literatura pomaga wyrażać własne uczucia
i emocje. Dzięki niej stajemy się bardziej wrażliwi, empatyczni, odważni. Ponadto słowa artystów inspirują, pobudzają nas do życia, Kto chętny -  niech więc czyta, czyta
i  czyta...

                                                                                   Agnieszka Ginter-Wijas                                    

Szkoła Podstawowa im. J. Kochanowskiego w Piekoszowieul. Częstochowska 110, 26-065 Piekoszów,
tel.: (41) 306 10 28, e-mail: zpopiekoszow@poczta.onet.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone.