Socrates  Comenius – Partnerskie Projekty Szkół

European Fruit Museum

Europejskie Muzeum Owoców

Regulamin rekrutacji do programu

1. Grupa docelowa programu.

Członkami grupy docelowej programu  Socrates  Comenius – Partnerskie Projekty Szkół realizowanego przez  ZPO Piekoszów w formie projektu pt. European Fruit Museum – Europejskie Muzeum Owoców, mogą zostać uczniowie Zespołu Placówek Oświatowych w Piekoszowie w wieku powyżej jedenastu lat, którzy cieszą się autorytetem wśród społeczności szkolnej, posiadają bardzo dobre wyniki w nauce, wyróżniają się wysoką kulturą osobistą i społeczną. Wybrani uczniowie będą zobowiązani systematycznie   i efektywnie wypełniać zadania projektowe przewidziane w ramach zajęć Klubu Comeniusa oraz godnie reprezentować społeczność naszej szkoły podczas spotkań z partnerami z Europy. Projekt zakłada rekrutację uczniów wykazujących szczególne zainteresowania nauką języka angielskiego, wyróżniających się rozwiniętymi umiejętnościami miękkimi takimi jak umiejętność skutecznej komunikacji i współpracy   w zespole.

2. Zadania dla uczestników w roku szkolnym 2012/2013.

 Niektóre z zadań projektowych obejmują:

1. WRZESIEŃ:    Stworzenie tablicy/kącika Comeniusa, gdzie prezentowane będą kraje partnerskie oraz  wszelkie informacje i prace związane z projektem.

2. PAŹDZIERNIK: Stworzenie logo projektu, konkurs na hymn projektu.

3. LISTOPAD: Wizyta w Turcji. Przedstawienie się partnerów (szkół i krajów) poprzez prezentacje multimedialne, video itp.

4. GRUDZIEŃ: Przeprowadzenie ankiety na temat owoców wśród społeczności szkolnej.

5. STYCZEŃ: Opracowanie broszur i plakatów nt. zdrowego odżywiania. Tworzenie historyjek komiksowych o owocach. Pisanie haseł nt. owoców i otyłości  na transparenty.

6. LUTY: „Owocowy anioł kontra potwór z fast food’u” – napisanie scenariusza, przygotowanie kostiumów i scenografii. Próby.

7. MARZEC: Wizyta w Grecji. Prezentacja wszystkich materiałów. Spotkanie z dietetykiem (w szkole).

8. KWIECIEŃ: Przygotowanie przedstawienia. Nagranie i przygotowanie CD z przedstawieniem.

9. MAJ: Dokonanie ewaluacji za rok szkolny z wykorzystaniem ankiet.

10. CZERWIEC:  Wizyta w Bułgarii. Wyjazd do pobliskiego sadu/ogrodu. Wywiad z rolnikami. Zdjęcia – opracowanie albumu.

11. LIPIEC/SIERPIEŃ: Prezentacja rezultatów lokalnej społeczności, władzom oświatowym i in.

 

3. Etapy rekrutacji do programu.

Postępowanie kwalifikacyjne składa się z trzech etapów.

Etap I – Wyłonienie kandydatów  w terminie do 20 września 2012r. Wypełnienie przez uczniów chętnych do pracy w grupie Comeniusa formularza zgłoszeniowego, dostarczonego do każdej klasy przez koordynatora projektu. Formularz uwzględnia następujące kryteria, dotyczące osiągnięć uczniów w poprzednim roku szkolnym:

1.       Funkcja w  Samorządzie Szkolnym , Samorządzie Klasowym .

2.       Ocena z języka angielskiego.

3.       Systematyczne uczestnictwo kandydata w dowolnych zajęciach pozalekcyjnych .

4.       Ogólna średnia ocen .

5.       Ocena zachowania .

6.       Zaangażowanie w życie szkoły: organizacja/ udział w  imprezach szkolnych i międzyszkolnych.

7.       Pomoc koleżeńska, działalność charytatywna lub inne działania społeczne wyróżniające ucznia na tle klasy i szkoły.

8.       Wysokie lokaty w konkursach przedmiotowych lub innych.

9.       Zdolności wokalne, umiejętność gry na instrumencie muzycznym.

10.   Zdolności plastyczne i techniczne.

11.   Zdolności w zakresie użycia technologii komputerowo i informacyjnej (umiejętność komunikacji przez Internet, znajomość programów umożliwiających redagowanie tekstów, gromadzenie i prezentację danych zebranych w ankietach, tworzenie prezentacji i filmików).

Na koniec uczeń wypełnia w formularzu rubrykę dotyczącą jego własnej motywacji do udziału w projekcie.

Uczeń odpowiada za wpisanie prawdziwych  danych w formularzu.

Etap II -Weryfikacja danych przez wychowawców klas i innych nauczycieli.

Etap III - Ocena wniosków .

Ocenę przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły z wykorzystaniem metody punktowej: od 0 do 3 punktów za każde kryterium oraz 0-7 punktów za motywację kandydata do udziału w projekcie. Ocenie podlegają formularze dostarczone w wyznaczonym terminie.

4. Zakwalifikowanie kandydata do udziału w projekcie.

Na podstawie wyników postępowania kwalifikacyjnego zostanie sporządzona lista główna, nie więcej niż 10 osób, i lista rezerwowa - nie więcej niż 8 osób (w SP odpowiednio 6 osób – lista główna i 6 osób – lista rezerwowa)uczestników zakwalifikowanych do udziału w projekcie w roku szkolnym 2012/2013.

Kandydaci z listy głównej zakwalifikowani do udziału w projekcie są zobowiązani do potwierdzenia udziału w projekcie przedstawiając pisemną zgodę rodziców/opiekunów  w ciągu 3 dni od dnia otrzymania informacji o zakwalifikowaniu do projektu. Jeśli kandydat z listy głównej nie potwierdzi udziału                    w projekcie przedkładając  w sekretariacie szkoły zgodę rodziców w wymaganym terminie, na jego miejsce zostanie zakwalifikowany kandydat z listy rezerwowej z najwyższą punktacją. Ostateczna lista kandydatów, którzy potwierdzili udział w projekcie i dostarczyli zgodę, zostanie udostępniona w terminie do 30 września 2012.

 

5. Odpowiedzialność kandydatów.

Kandydat jest odpowiedzialny za to, że będzie systematycznie  i rzetelnie, w ciągu całego roku szkolnego wywiązywał się z powierzonych zadań w ramach prac Klubu Comeniusa.

Konsekwencją nieregularnego uczestnictwa w zajęciach Klubu lub niewywiązywania się z  powierzonych zadań jest wykluczenie kandydata z udziału w projekcie.  

 

      Zapraszamy chętnych uczniów do wypełnienia formularza zgłoszeniowego i udziału w projekcie.

                                                                                                    Dyrekcja Szkoły oraz koordynator projektu

                                                                                                                             – mgr Iwona Zalewska – Lech.